Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-01, 16:26   #1
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

Prime (Innebandy)


Nu har innebandysäsongen dragit igång igen och därmed tänkte jag försöka mig på en speldagbok här på sharps. Det är första säsongen jag rekar innebandy och detta är väl egentligen ett test för att se om mitt stora intresse för sporten kan generera några pengar.

Ligorna jag kommer reka är Superligan och Allsvenskan. Eventuellt att det dyker upp något enstaka spel från Elitserien och Salibandyliiga också.
Kommer spela 1-5 units och motivera spelen i mån av tid.

Ni är välkomna att komma med frågor och synpunkter här. Jag har inget emot om den här dagboken blir en plattform för oss med intresse för sporten. Snarare tvärtom!

Alla spel kommer bokföras i detta spreadsheet:
https://www.sharps.se/spreadsheet/9872


Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-01, 16:49   #2
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

2011-10-02 17:00SSLUmeå City vs Caperiotäby -2.5 FT 3 1.750


Umeå tar emot Caperiotäby hemma i Gammliahallen och jag tycker denna lina är något felsatt. Caperiotäby har inlett säsongen med två raka segrar och leder serien efter 4-10 borta mot Falun och 9-7 hemma mot Helsingborg. Umeå raka motsatsen. Man har inlett med två förluster (8-12 i derbyt mot Dalen och 9-0 borta mot Pixbo) vilket gör att man ligger sist i tabellen. Självklart är det för tidigt att dra några slutsatser av det men det ger en fingervisning utav var i tabellen dessa lag kommer husera.

Jag håller Caperiotäby som klara favoriter till SM-guldet i år. Man har en seriens bredaste trupp och dessutom ett flertal spelare av absolut världsklass. Hagberg, Sundstedt och Hyvärinen för att bara nämna några. Dessutom har man gjort två riktigt bra värvningar i år i Mikael Karlsson och Mattias Hagert från Balrog.

Umeå då? Man slutade på 11 plats förra året och jag tror på något liknande i år. Man kommer slåss med Jönköping, Tyresö/Trollbäcken och Mullsjö i botten av tabellen.
Laget saknar profiler och matchvinnare och alla fyra nyförvärv är oprövade kort från lägre divisioner. Sju spelare som lämnat klubben och av dem är väl Mikael Zingmark (AIK) den som är värd att nämna. Dessutom har förre detta landslagsmålvakten Gunnar Domeij lagt av med innebandy vilket är ett klart avbräck.


Jag tror Capeirotäby vinner med 4-5 bollar. Testar med 3 units.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1)
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-01, 17:12   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 409
Sharp$: 3509
Standard

Spännande med en sockiplast-dagbok. Intressant och bra skriven första-rek.
Lycka till!
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-01, 17:22   #4
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

2011-10-02 17:00SSLUmeå City vs Caperiotäby ÖVER Ö 12.5 FT 2 1.720

Testar överspelet i samma match. Täby spelar alltid en publikvänlig och offensiv innebandy och deras matcher brukar innehålla mycket mål. Man har gått över denna lina i bägge matcherna i år. Jag skulle inte bli förvånad om Täby själva kommer upp i tvåsiffrigt i morgon.

Umeå har haft stora problem med defensiven inledningsvis och släppt in 21 mål på två matcher. Man har ändå en del duktiga spelare framåt (Reinholdt och Forsgren t.ex.) och jag tror mycket väl man kan göra 5-6 mål här.

De senaste 6 mötena lagen emellan har gått över denna linan 5 av 6 gånger.

Svenska Spel har lagt linan på över 14 (3-way) till 1.85 vilket känns mer korrekt.

Testar med 2 units.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-01, 22:24   #5
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

2011-10-02 17:00SSLLinköping vs Pixbo 2 FT 2 1.900

Linköping var helt klart förra årets stora överraskning när man som nykomling tog den sista slutspelsplatsen och sedan också pressade Warberg i kvartsfinalen till fem matcher. Men man brukar säga att andra året är tuffare och så tror jag också det blir i Linköpings fall.

En stor del i Linköpings framgång förra säsongen var spelet på hemmaplan. Man tog 27 av sina 42 poäng hemma i Linköpings Sporthall, en hall som varit mycket kritiserad för sitt dåliga golv. Den sträva golvet är nu utbytt till denna säsong och jag tror att en stor del i Linköpings hemmafördel försvinner i och med det.

Nyförvärv då? Man har värvat in Christian Klintorph från Westervik som gjort helt otroliga 180 poäng på 44 matcher de två senaste säsongerna. Han är dock oprövad på den här nivån och det återstår att se om han kan leverera även i SSL. I övrigt inga nyförvärv bortsett från ett par spelare från dem egna leden.

Spelare som lämnat klubben är Mikael Anderson (Jönköping), lagkapten Mårten Palmefors (slutat) och en personlig favorit Sam Jonsson (MG10, Norge). Även tränaren Stefan Hedlund, utnämnd till Årets Tränare förra säsongen har lämnat klubben.

Man har inlett säsongen med att ta en poäng hemma mot Warberg (5-5) och förlorat borta mot Dalen (8-5). Till matchen mot Pixbo är alla spelare tillgängliga bortsett från Johan Astbrant som är skadad.


Pixbo tror jag mycket på i år. Den anrika klubben från Göteborg har något stort på gång igen och förra året tog man sig till semifinal. Man satsar hårt på att bli bäst i Sverige igen och har från och med i år en heltidsanställd tränare. Man satte upp sin målsättning redan förra säsongen: SM-guld inom tre år.

Man inledde säsongen med en förlust borta mot Helsingborg (6-5 SD). I lördags hade man hemmapremiär och vann då enkelt mot Umeå med 9-0.

Man har även ett par intressanta nyförvärv i år. Patrik Malmström, en av Faluns bästa spelare de senaste åren har plockats in och även den schweiziska landslagsmannen Florian Kuchen. Två mycket intressanta nyförvärv enligt mig. Av spelarna som lämnat bör man nämna trotjänarna Henrik Delborn och Daniel Dahl som valt att varva ner i lägre divisioner.

En annan spelare som nästan får betraktas som ett nyförvärv är Peter Runnestig. Zorrokungen gör visserligen sin 12:e säsong i Pixbo men missade hela förra säsongen p.g.a. en korsbandsskada. Han har inlett säsongen på ett helt strålande sätt med 7 mål på de första 2 matcherna.

Lägg där till landslagsmännen Daniel Calebsson, Martin Östholm och Isak Rosén och spelare som Kalle Brännberg och Emil Julkunen så inser man att Pixbo har ett väldigt kompetent och slagkraftigt lag i år.

Tyvärr är Calebsson borta ett par månader till p.g.a en knäskada men i övrigt är alla spelare tillgängliga inför matchen mot Linköping.

Det skiljde en poäng mellan dessa två lag förra säsongen men i år tror jag det kommer skilja betydligt mer.

2 units spelas på Pixbo

Senast redigerad av Prime den 2011-10-02 klockan 00:20.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 01:14   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Klintorph har inte haft en så bra försäsong så han har fått flyttats ner till min kära div 1 mellersta svealand för spel i Linköping U! Sen håller jag med om att deras byte utav golv nog enbart är negativt spelmässigt för dem själva..

Vad tror du sedan om matchen IKSU - Falun i Elitserien? Visst IKSU är väldigt starka men Falun har värvat på bra.. Falun stor i hela 4.60! mot IKSU som startar säsongen med 2 förluster mot KAIS och Pixbo samt 1 vinst mot nykomlingarna Jönköping samt en målskillnad på 10-10 medans Falun har startar med 2 segrar mot karlstad och örebro ( inga övertygande motståndare, men iaf ) och en förlust mot dalen..

Nu vet jag inte riktigt om falun kommer klara av att rå på IKSU på bortaplan, men tror absolut att dem kommer störa dem och kan nog skrälla.. 4.60 är way to high för att inte lägga en mindre peng på det!

Även överspelet på Mullsjö - Dalen ser intressant ut!
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 02:11   #7
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Harletun Visa inlägg
Klintorph har inte haft en så bra försäsong så han har fått flyttats ner till min kära div 1 mellersta svealand för spel i Linköping U! Sen håller jag med om att deras byte utav golv nog enbart är negativt spelmässigt för dem själva..

Vad tror du sedan om matchen IKSU - Falun i Elitserien? Visst IKSU är väldigt starka men Falun har värvat på bra.. Falun stor i hela 4.60! mot IKSU som startar säsongen med 2 förluster mot KAIS och Pixbo samt 1 vinst mot nykomlingarna Jönköping samt en målskillnad på 10-10 medans Falun har startar med 2 segrar mot karlstad och örebro ( inga övertygande motståndare, men iaf ) och en förlust mot dalen..

Nu vet jag inte riktigt om falun kommer klara av att rå på IKSU på bortaplan, men tror absolut att dem kommer störa dem och kan nog skrälla.. 4.60 är way to high för att inte lägga en mindre peng på det!

Även överspelet på Mullsjö - Dalen ser intressant ut!

Jag har faktiskt ingen vidare koll på elitserien, men med tanke på resultaten håller jag med dig om att oddset på Falun känns högt. Sen som du säger, Falun har värvat bra. Inte minst Sara Kristoffersson som är en riktigt kanonvärvning. Finns säkerligen värde i det oddset.

Håller med om Mullsjö - Dalen också. Båda lagen har ju gått över linan i sina inledande två matcher och båda mötena lagen emellan förra säsong gick också över.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 02:40   #8
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

2011-10-02 15:30Allsvenskan NorraFBC Uppsala vs Team Thorengruppen 2 FT 2 2.150


FBC Uppsala tar emot Team Thorengruppen hemma i Allianshallen. FBC som förra året slutade på en andra plats bara två poäng bakom Tyresö Trollbäcken. Förra veckan vann man premiären borta mot Järfälla med 4-8. Så långt verkar allt bra, men FBC är långt i från samma lag som förra säsongen. Tränaren Ahlmark har lämnat för Mullsjö och han tog Niklas Wallén med sig dit. Gabriel Oredsson har gått tillbaka till Storvreta och förra årets interna skyttekung Claes Englund försvann till AIK. Dessutom har storebror Sirius värvat en hel drös med spelare från FBC: Patrik Jansson, Linus Bergström, Anton Fredriksson, Petter Nilsson och Peter Berlin. Riktigt tunga spelarförluster för FBC och jag tycker att nyförvärven känns väldigt bleka i jämförelse då det mestadels består av unga oerfarna spelare. Jag tror inte FBC är mer än ett mittenlag i år.


Team Thorengruppen är nykomlingar i Allsvenskan Norra i år. Laget har gått från Division 4 till Allsvenskan på fem säsonger och förra året gick man obesegrade genom Division 1 Norra Norrland.
Man har rustat truppen rejält i år och jag tror laget har goda chanser på en topp 3 placering.

Nyförvären Joakim Lundberg, Olof Schäfer, Mats Jonsson, Yngve Nordin har alla tidigare erfarenhet av spel i SSL. Man har även plockat in Patrik Lundström som spelat 127 matcher för Dalen innan han för två år sedan blev proffs i schweiziska Grashoppers. Dessutom har man värvat en riktigt bra målvakt i Erik Ställ från Ersboda. Även han med SSL meriter från spel med både Falun och Umeå.

Thoren förlorade premiären mot seriefavoriten Granlo med 6-9. Dock var lagkapten Andreas Carlbom sjuk och missade denna match. Mot FBC är Carlbom tillbaka och med sin rutin och spelskicklighet är han enormt viktig för Thoren. Han har spelat mängder av SSL matcher och en hel del landskamper och är motorn i detta lag. Det är hans 44 mål och 18 assist på 21 matcher under förra säsongen ett facit på.
Med Carlbom i laget tror jag Thoren tar chansen till snabb revansch här. Man är ett bättre lag än FBC och det finns helt klart värde i 2.15 enligt mig.

Thoren spelas med 2 units.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 11:18   #9
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 118
Sharp$: 1077

Innebandy 2012/13
Stats: 21 - 17 - 2
ROI: 129.23%
Vinstprocent: 55.26%

Standard

Har även jag lirat på Thorén och håller med om det du säger, känns som Thorén borde köra över Uppsala med laget dom har.

Även Åby hemma mot fagerhult testat då Åby är ett riktigt bra lag men man ska komma ihåg att förra året spela dem i en liten hall som dem längre inte får vara i nu när dem lirar i allsvenskan!
Harletun är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 17:44   #10
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

2011-10-02 15:30Allsvenskan NorraFBC Uppsala vs Team Thorengruppen 2 FT 2 2.150

7-8

Vilken match! FBC bättre i de första två perioderna och leder rättvist med 5-3. Thoren kommer sen in som ett nytt lag i tredje och gör tre snabba till 5-6. Man leder sedan med 6-7 med dryga minuten kvar då FBC lyckas kvittera till 7-7. Här var jag säker på att spelet var förlorat, men vem kliver fram om inte Carlbom? På pass från Nordin springer han sig fri, rundar målvakten och sätter segermålet med 14 sekunder kvar! Han var magisk idag som alltid. 3 mål + 2 ass och allt han gör är av högsta klass!

FBC då? inte alls så dåliga som jag trodde. Man var det bättre laget i två perioder och jag får nog omvärdera dem lite. Förstakedjan som jag inte alls trodde på med Jällrud, Esbjörnsson och Wallén stod för 5 mål och lyckades motbevisa mig.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 18:42   #11
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

Sumering av dagen

2011-10-02 15:30Allsvenskan NorraFBC Uppsala vs Team Thorengruppen 2 FT 2 2.150

2011-10-02 17:00SSLUmeå City vs Caperiotäby -2.5 FT 3 1.750

2011-10-02 17:00SSLUmeå City vs Caperiotäby ÖVER Ö 12.5 FT 2 1.720

2011-10-02 17:00SSLLinköping vs Pixbo 2 FT 2 1.900


3-1 +2.54 units

Tre nya mål för Runnestig i Pixbo idag. 10 mål på 3 matcher. Inte illa!

En match imorgon kl 19, AIK-Sirius. Återkommer om det blir något spel. Svenska Spel direktsänder matchen om någon är sugen att se.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2)
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 18:54   #12
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Applicerar de fortfarande den där vidriga kortsidesvinkeln när de sänder matcher från SSL?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 23:17   #13
 
Primes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 65
Sharp$: 789

Innebandy 11/12
Stats: 7 - 11 - 0
ROI: 90.13%
Vinstprocent: 38.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av performance Visa inlägg
Applicerar de fortfarande den där vidriga kortsidesvinkeln när de sänder matcher från SSL?
Haha Nej, senast när de sände Sirius-Falun var det från långsidan iallafall. Men det kan säkert skilja sig beroende på olika arenors förutsättningar. Men det är helt klart lågbudgetsändningar. Dålig bildkvalité och halvdana kommentatorer. Sist hade man inte ens någon matchklocka i bild.
Prime är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-02, 23:17   #14
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Prime Visa inlägg
Haha Nej, senast när de sände Sirius-Falun var det från långsidan iallafall. Men det kan säkert skilja sig beroende på olika arenors förutsättningar. Men det är helt klart lågbudgetsändningar. Dålig bildkvalité och halvdana kommentatorer. Sist hade man inte ens någon matchklocka i bild.
Fack, vad uselt.
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-03, 05:51   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Kul med en annorlunda sport. Använd gärna "Svara med REK" knappen när du lägger in spel i din dagbok. Så hamnar reken även på framsidan, plus att vi kan få notifieringar i mobilen samtidigt då

GL!
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td